ריפוי של פוסט טראומה

אין ספק שזה קשה לעיתים לזהות ולהכיר את ההתקדמות שאתה עושה ב הפרעה פוסט-טראומטית (PTSD) התאוששות. תסמינים של PTSD יכול להיות מכריע, ונראה שהם בלתי נגמרת. פעמים רבות, בהחלמה PTSD משלי, אני מרגיש כאילו זה קדימה צעד אחד, שני צעדים אחורה – ואת הפוקוס שלי הוא בדרך כלל על שני צעדים אחורה. אבל כשאני בעצם בוחר להסתכל צעד אחד קדימה במקום, אני מוצא כי אני בבוקר התקדמות ביצוע, וכי הכרה חשובה להחלמה הכוללת שלי.הייתי בטיפול פסיכולוגי וביקרתי אצל הרבה פסיכיאטרים.

חשיבות ההכרה של התקדמות טיפול בפוסט טראומה

כאשר אני מסתכל על דברים שאיבדתי, או כי נלקחו ממני , בשל הטראומה שגרמה PTSD שלי, זה רשימה ארוכה. אין זה פלא, כי סבל הטראומה של אונס והתעללות הוא לא רק פיזית מזיק, אלא גם רגשי ורוחני מזיק. זה גזל ממני הרבה דברים שאני יודע עכשיו אני צריך להרגיש שלם, בריא, ומאושר. דברים כמו הערך העצמי החיובי, ביטחון עצמי, מוטיבציה, שליטה עצמית, שלווה, התקדמות הכרה בהחלמת PTSD היא לא תמיד קל, אבל חשוב. קרא עוד כדי לברר מדוע, וכיצד לעשות את זה. פיכחון, בעיקר נעדרו מחיי לפני שהתחלתי טיפול PTSD .

מאז היותו בהחלמה אם כי, אני מוצא כי אני מחדש את הדברים האלה, טיפין טיפין. תרפים, חינוך, תמיכה ואהובה ועם בני זוג, ועזרו לטיפול עצמי לעשות את זה מחדש אפשרי, אך בנוסף, אני חושב שאחד הגורמים החיוביים הגדולים הוא יכולת לזהות מתי אני כבר התקדמות בהחלמה שלי. כשאני להתמקד על המדרגות שאני לוקח בכיוון הנכון, ולא את הכישלונות, אני מוסיף חתיכות בחזרה לתוך החלקים אותי כי אבדו. בשבילי, זה התאוששות.

כיצד לזהות התקדמות החלמה מפוסט טראומה?

למרות היתרונות של הכרת התקדמות הם ענקיים, אני מודה שזה לא תמיד קל לעשות. לפעמים כשיש לי נסיגה, אני מרגיש כאילו אני כבר חוזר לנקודת ההתחלה, אבל יש כמה דברים שאני מנסה לעשות כדי להזכיר לעצמי שאני לא.

  • אני אומר לעצמי את האמת. דבר אחד הוצע לי לעשות כשאני מרגיש כלפי מטה על עצמי, היה לכתוב רשימה של דברים שעשיתי גם באותו יום. זה לא משנה כמה גדול או קטן, רק מתוך הכרה כי למרות להכות מחסום, עדיין הייתי מסוגל לעשות כמה דברים טובים, מראה לי שאני עדיין נעתי בכיוון הנכון.
  • אני מסתכל אחורה. כאשר אני לוקח את הזמן כדי לחשוב איך הייתי מגיב (או לא הגבתי, אם הייתי פשוט לכבות) עם כל מה הנסיגה הנוכחית שלי היא, קודם לכן בהחלמה שלי, אני מבין שאני חזק יותר וגמיש עכשיו.
  • אני מפסיק מזעור. לפעמים, אני נוטה למזער את ההתקדמות שלי. אני חושב או אומר, "טיפלתי כל כך טוב, אבל אני צריך …" כאשר אני מסוגל לחסל את "אבל," ופשוט להתמקד בחיובי, אני מסוגל לראות את ההתקדמות.
  • אני להביע את הכרת תודה. זה קשה לעשות בעיצומו של אתגר להחלמה שלי, אבל אני יודע שזה עובד. כשאני במצב לא נוח או לא נעים, האלכוהוליסטים אנונימיים שלי חס לעתים קרובות מזכיר לי לחשוב על או לרשום מה אני אסיר תודה באותו רגע. הדבר הראשון שבדרך כלל שעולה על הדעת הוא, "זה מבאס," כי קשה למצוא תודה כשאני עוברת משבר אישי. אבל כשאני עושה את זה, ביושר מהורהר, אני תמיד מרגיש טוב יותר אחרי, ואני יכול לזהות כי ההחלמה שלי מתקדמת.
  • אני מקשיב משוב. כאשר כל השאר נכשל, אני מקשיב לאחרים. הרבה פעמים, זה יותר קל לאחרים להכיר את ההתקדמות אני עושה בהחלמה מאשר בשבילי. בעלי במיוחד, הוא מסוגל לראות כשאני להתמודד עם המצב בצורה בריאה יותר משהייתי בעבר. כשהוא אומר משהו כמו, "רק לפני כמה שנים זה היה כבר נזרק אותך לולאה במשך ימים, והיום אתה טפלת בו בלי לחשוב על זה," אני לוקח את זה ללב. זה התקדמות.

בפעם הבאה שאתה מרגיש שאתה לקחת צעד אחד קדימה ושני צעדים אחורה, זוכרת להתמקד הצעד קדימה. לחגוג התקדמות-זה שלך מוליד התקדמות יותר.

 

פורסם בקטגוריה PTSD | עם התגים , , | להגיב