רחמים עצמיים -טיפול בפוסט טראומה

בפוסט האחרון שלי דיברתי קצת על השימוש חמלה עצמית כאחת הדרכים של התמודדות עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) והבושה המשויכת טראומה. בפוסט הזה אני רוצה לחדור לעומקה של איך להיות סוג לעצמנו ולטפח פרקטיקה של חמלה עצמית כדי להקל על חלק מהתסמינים של PTSD. להיות נדיבה לעצמי משהו שאני יודע שאני צריך לעשות יותר, אבל זה לא משהו טבעי לי, ואני חושד כי הדבר נכון גם לגבי ניצולי טראומה רבים. כאשר אני מסוגל לתרגל חמלה עצמית, אני מוצא שהעיסוק סימפטומים של PTSD הוא קל הדיבור העצמי השלילי שלי והרגשות הם פחתו.

מהם רחמים עצמיים?

Runner-on-Beach-2-300x242חמלה עצמית היא פשוט להיות נחמד העצמי של האדם כאשר תחושות של בושה, חוסר יכולת, או כישלון לבוא. זה לחשוב על ובטיפול העצמי של האדם את הדרך שבה אנחנו נתייחס חבר קרוב או בן מש' הנאבק עם ספק עצמי, רגשות שליליים, או תחושות של חוסר ערך עצמי. חמלה עצמית היא דרך להילחם שיפוט עצמי וביקורת שעולות לעתים כה קרובות כאשר אנו מתמודדים עם להתמודדות עם PTSD מפעיל ותסמינים. זהו נתיב רווחה גדולה יותר, ירידה בחרדה ודיכאון,
מיומנויות התמודדות טובה יותר. לעומת זאת, כאשר חסר לנו חמלה עצמית היא יכולה להוביל לרגשות מוגברים אשמה, בושה, חוסר ערך עצמי, וחוסר תקווה. כל הדברים הללו יכולים לגרום עצמית התנהגות וחוסר הרסני מוטיבציה להמשיך עם הטיפול ב- PTSD.

דרכים להגיבר את החוסן הפנימי

יש כמה אסטרטגיות ספציפיות שיכולות לעזור להגדיל חמלה עצמית. זה עלול להיות קשה לעשות כמה כאלה בהתחלה (זה היה בשבילי), אבל מתאמן כמה דברים אלה יכולים לעזור בהתמודדות עם פוסט טראומה וכל זה בא עם זה. באופן אידיאלי, באמצעות אסטרטגיות אלה יהפוך להרגל, והם יהפכו כישורי התמודדות חיוביים לניהול סימפטומים של PTSD.

  • זוכר כי אתה אדם. לפעמים בהחלמה PTSD שהצבנו  לעצמנו הוא מציאותי. עלינו לזכור כי אנחנו אנושיים, כי נסיגות הן חלק kנורמלי של התאוששות, וכי אנו יכולים ללמוד מהם. אנחנו צריכים לפגוש מכשולים העומדים בפנינו בחמלה ולא שיפוט וגינוי.
  • להיות זהיר של מה שאתה חושב על עצמך. המחשבות שיש לנו על עצמנו לא תמיד נכונות. כשהמחשבות עצמיות שליליות לבוא, שימת לב של מה הם אבל לא לעסוק בהם הוא מעשה של חמלה עצמית שיסייעו להקטין את השפעתן עלינו.
  • שמור על עצמך. תרגול טיפול עצמי הוא הדרך שבה אנחנו להפגין חמלה כלפי עצמנו. כלומר, מקבל מספיק מנוחה, אכילת מזון בריא, עושה דברים יפים לעצמנו.
  • מעשי בפועל של חסד כלפי אחרים. לפעמים זה קשה להיות סוג לעצמנו. כאשר הגיע, אנחנו יכולים להפוך החסד שלנו כלפי אחרים. לעזור למישהו הנאבק הוא דרך להאריך חמלה, וכי מעשה פשוט יכול לעשות את זה קל יותר להציע את עצם את אותו הדבר.
  • לחגוג את ההישגים, בדיוק כפי שהיית עושה עבור מישהו אחר. התמודדות עם סימפטומים של PTSD היא מאתגרת, כך הכרת הפעמים שאתה בהצלחה לנווט טריגרים ומצבים קשים היא דרך חיונית כדי לתרגל חמלה עצמית. תן לעצמך קרדיט על הדברים שאתה עושה טוב.

הדבר העיקרי שיש לזכור על חמלה הוא שאנחנו צריכים להרחיב אותו לעצמנו בדיוק כפי שאנו להאריך אותו לאחרים. אנחנו שווים את זה

 

פורסם בקטגוריה PTSD, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.